Friday, July 16, 2010

rindu abah...T_T


Kenapa abah jawab calling, tapi langsung tak dengar suara?? Hello? Abah?? Ish! Kenapa ni, adoi..risaunya!!! Aku dah ada depan emergency room ni, tapi kenapa kelibat abah tak nampak-nampak lagi ni?? Bila call, answer, tapi tak plak dengar suara! Adoi...risaunya!!!
Ha!!! Tu dia! Dari jauh aku nampak abah jalan menuju ke sini dalam keadaan yang terlalu lemah. Aku masih ingat, time tu abah pakai baju favoritenya, kemeja batik kaler kuning air. Abah nampak kurus dan lemah sangat. Aku lari sekuat hati menuju ke arah abah. Aku pimpin dan peluk abah sekuat hati, sekuat kudrat yang aku ada. Perlahan-lahan kami jalan menuju ke bilik kecemasan tu.
"Abah sakit kat mana?" Abah diam. Aku tunjuk isyarat sakit kat dada, abah angguk!
Dalam perjalanan, aku sempat terpandang ke arah kaki abah yang kelihatan sangat pucat itu. "Abah, kenapa kaki abah pucat???" Abah hanya memandang ku sepi, tanpa tutur kata, sambil menunjukkan tangannya yang juga kelihatan pucat!!!
Sambil mengalirkan air mata, "Abah!!! Kakcik nak abah ada time konvo kakcik nanti...." Aku toleh ke arah abah, hanya senyuman yang dibalas, beserta sebuah kucupan di pipiku!
Aku tersedar!!! Kucupan dari abah yang kuterima rupanya hanyalah mimpi....
Abah!!! Kakcik rindu abah!!!!! T_T

No comments:

Post a Comment